حضور در مساجد نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود.

کسانی که کمتر در مساجد حضور می‌یابند، حق پاهای خود را ادا نکرده‌اند.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی امروز در ششمین جلسه شرح و تفسیر رساله الحقوق امام سجاد(ع) که با موضوع «حق پای انسان» برگزار شد، اظهار داشتند: حق پاهایی که انسان را به جلسات معصیت برساند؛ ادا نشده است.
آیت الله پورمحمدی خاطرنشان کردند: امام سجاد(ع) در بخشی از این رساله می فرمایند؛ حق دو پایت این است که با آنها به جایی که روا نیست نروی و آنها را به راهی که باعث سبکی راه رونده است نکشانی زیرا آنها تو را حمل می کنند و تو را به راه دین می برند و پیش می اندازند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که پاها، انسان را باید در مسیر بندگی و عبودیت بکشاند، افزودند: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند؛ خداوند واجب کرده که انسان با پاهایش به سراغ معصیت نرود، چراکه واجب شده انسان در محافلی حضور یابد که رضایت الهی در آن است.

نماینده خبرگان رهبری بیان کردند: کسانی که کمتر در مساجد حضور می‌یابند، حق پاهای خود را ادا نکرده‌اند، حضور در مسجد و شنیدن موعظه از سخنران آثار و برکاتی دارد که فرد مؤمن را به سوی سعادت و خوشبختی رهنمون می سازد.

ایشان با اشاره به این‌که حضور در مساجد نباید تنها در ماه مبارک رمضان خلاصه شود، گفتند: عده‌ای چنین تصور می‌کنند که با مسلمانی یک ماهه می‌توان عاقب بخیر شد؛ در حالی که حال و هوای این ماه مبارک باید در دیگر ایام سال نیز تسری پیدا کند.

آیت الله پورمحمدی گام برداشتن در مسیر رفع حوائج خلق الله را بسیار ارزشمند دانستند و افزودند: هر قدمی که در راه جلب رضایت الهی باشد، عامل عاقبت‌بخیری است، باید دانست که رضایت خداوند متعال در جلب رضایت خلق الله است.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه