حضرت امام خمینی (ره) مراد محرومان و مستضعفان بود.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه به تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشتند: امام راحل نه تنها به واجبات، بلکه به مستحبات و نوافل نیز اهتمام داشت.

ایشان با بیان این‌که امام خمینی(ره) لذت و شیرینی عبادت به درگاه الهی را چشیده بود، خاطرنشان کردند: تهجد و شب‌زنده‌داری، اهتمام به قرائت قرآن، ذکرخوانی، روزه‌داری و ختم قرآن جزء جدانشدنی زندگی معنوی امام خمینی(ره) بود، همین جلوه شخصیتی ایشان بود که جز خدا از هیچ قدرتی واهمه نداشت.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که جهاد در راه خدا یأس و ناامیدی ندارد، گفتند: امام خمینی(ره) در راه خدا جهاد و از حریم اسلام دفاع کرد، چه کسی تصور می‌کرد یک طلبه شهرستانی بتواند با موجی از نهضت دینی رژیم سفاک پهلوی و طاغوت ۲۵۰۰ ساله در ایران را سرنگون کند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که روحیه مبارزاتی امام علیه طاغوت الگوی دیگر ملت‌های آزادیخواه و دربند حاکمان جور در دیگر کشورهای اسلامی نیز بود، گفتند: امام راحل با تحمل سختی‌ها، تبعیدها، تنگناها و دیگر مصائب تحمیل شده از سوی رژیم سفاک پهلوی، عزت، اقتدار، آزادی و استقلال ملت ایران را به ارمغان آورد.

ایشان ادامه دادند: یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) ساده‌زیستی او بود، به گونه‌ای که عموم مستضعفان، محرومان و فقرا آن رهبر فرزانه را مراد خود می دانستند، چه خوب است دیگر مسؤولان و کارگزاران نظام نیز چنین ویژگی مهمی را در شخصیت خود پرورش دهند و خود را خادم ملت بدانند.

آیت الله پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار داشتند: امام راحل حتی در زمانی که دستگیر شد نسبت به رژیم حاکم و مزدورانش هراسی نداشت و به مبارزه خود علیه حکومت ستمشاهی ادامه داد.

ایشان با بیان این‌که شهدای گمنام و مظلوم این قیام باب ایستادگی در برابر رژیم طاغوت را باز کرده و ابهت آن را درهم شکستند، خاطرنشان کردند: شهدای قیم ۱۵ خرداد در زمان غربت اسلام از امام خمینی (ره) و آرمان های انقلاب دفاع کرده و استوار و محکم در برابر قدرت ها و رژیم منحوس پهلوی ایستادند.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه