آرامش روانی جامعه در گرو توجه به مسأله تقوا است.

آیت الله پورمحمدی با اشاره به این‌که توجه به تقوای الهی مانع بسیاری از گناهان و جرائم است، گفتند: آرامش روحی و روانی جامعه در گرو توجه اقشار مختلف به مسأله تقوا است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دومین جلسه بررسی آخرین وصایای مولای متقیان علی(ع) که در حوزه علمیه مراغه برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از وصایای حضرت، عنوان عامه دارد که خطاب به عموم شیعیان و پیروان است.

وی با بیان این‌که تهذیب نفس، توجه به تقوای الهی و تقرب به درگاه حضرت حق همواره مورد تأکید آن حضرت بوده است، خاطرنشان کرد: مولای متقیان خطاب به فرزندان، اهل بیت و عموم کسانی که وصیتش را قرائت می‌کنند، می فرماید؛ هرگز تقواى الهى را از یاد نبرید، کوشش کنید تا دم مرگ بر دین خدا باقى بمانید.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که توجه به تقوای الهی مانع بسیاری از گناهان و جرائم است، گفت: آرامش روحی و روانی جامعه در گرو توجه اقشار مختلف به مسأله تقوا است، از آن جهت است که در آیات قرآن کریم نیز آمده که گرامی‌ترین افراد نزد خداوند متعال، باتقواترین آن هاست.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که تمام انبیا، ائمه اطهار و اولیای الهی مردم را به تقوای الهی سفارش دارد، ابراز کرد: مولای متقیان هم در وصایای خاصه و هم وصایای عامه همگان را به تقوا سفارش می‌کند، به عبارت دیگر اگر تقوا در همه امور رعایت شود، بسیاری از مشکلات به خودی خود برطرف خواهند شد.

وی توصیه دیگر امیرالمؤمنین در وصیت‌نامه را نظم در امور و اصلاح ذات البین دانست و افزود: حضرت می فرمایند؛ اصلاحِ میان مردم از نماز و روزه دائم افضل است و چیزى که دین را محو و نابود مى ‌کند فساد و اختلاف. «ارحام و خویشاوندان» را از یاد نبرید، صله رحم کنید که صله رحم حساب انسان را نزد خدا آسان مى ‌کند.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اصلاح ذات البین در برخی روایات هم‌ردیف جهاد شناخته شده است، یعنی فردی که اختلافات را از میان می برد و اصلاح میان مردم برقرار می‌کند، همان ثوابی را می برد که مجاهد فی سبیل الله کسب می کند.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه