♦️فضای باز گفت‌وگو مرهون امام راحل و خون شهداست.

⬅️نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با تاکید بر آشنایی جوانان با روحیه ایثار و شهات، گفتند: برخی‌ها که با روحیه ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنایی کاملی ندارند، به راحتی و در یک فضای باز سیاسی گفت‌وگو می‌کنند و این فضای باز مرهون امام راحل و خون شهداست.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان به خفقان دوره طاغوت اشاره کردند و افزودند: آشنایی جوانان با روحیه ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس نه تنها حرمت خون شهدا را به آنان یادآوری می‌کند بلکه ارزش والای انقلاب اسلامی نیز به جوانانمان گوشزد می‌شود.

⬅️ایشان ادامه دادند: قافله شهادت در کشورمان همچنان رهسپار است و اخیرا در مرز پاکستان پنج نفر از مرزبانان ما به دست تروریست‌ها شهید شدند.

⬅️امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه این مرزبانان از حریم امنیت ملت ایران دفاع کردند، افزودند: یک عده به سادگی از کنار این روحیه ایثار و شهادت عبور می‌کنند که باید بر اساس شرع و قانون با آنان برخورد شود.

⬅️ایشان امر به معروف و نهی از منکر را واجب خواندند و افزودند: علما باید بدون هیچگونه کوتاهی، امر به معروف و نهی از منکر کنند زیرا در کشوری که بیش از ۲۰۰ هزار شهید دارد، باید حدود الهی رعایت شود.

⬅️آزادسازی خرمشهر باید در تاریخ انقلاب اسلامی زنده بماند.

⬅️نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ باید در تاریخ انقلاب اسلامی زنده بماند، افزودند: صدام حتی برای خرمشهر نام عربی انتخاب کرده بود اما فرزندان شما نقش بزرگی در تاریخ این مرز و بوم ایفا کردند و در عملیات بیت‌المقدس، افتخاری آفریدند که نباید فراموش شود.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی همچنین به فضای معنوی نشات گرفته از جبهه و جنگ نیز اشاره کردند و ادامه دادند: تشییع هر شهید دوران دفاع مقدس یک جریان فرهنگی و معنوی در جای‌جای کشورمان ایجاد می‌کرد و در حقیقت معنویت آن دوران ارمغان خون شهدا بود.

⬅️ایشان اضافه کردند: گاهی این جریان‌های معنوی کل کشور را در بر می‌گرفت تا جایی که روزی در اصفهان بیش از ۳۳۰ نفر طی یک روز تشییع شدند و به برکت خون آنان فضای معنوی در بیشتر مناطق کشور حاکم شد.

⬅️ایشان با اشاره به اینکه چهارم خردادماه نیز روز «دزفول» و روز «مقامت و پایداری» نام دارد و افزودند: رژیم بعثی ۱۷۶ موشک به دزفول هدایت کرده بود اما مردم قهرمان این شهر مقاومت کردند و حتی خانواده‌ای در این شهر وجود دارد که ۲۴ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه