🏴اخلاص شرط لازم برای عزاداری‌ است.

⬅️عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه حدیث «قالَ‌اللّه تَعالی: اَلأِخْلاصُ سِرٌّ مِنْ اَسْراری اَسْتَوْدِعُهُ قَلْبَ مَنْ اَحْبَبْتُهُ مِنْ عِبادی» را یادآوری کردند و گفتند: «اخلاص»، رازی از رازهای خداوند است که آن را در دل بندگانی که دوست‌شان داشته باشد، بـه ودیعت می‌گذارد و در عزاداری‌ها نیز شرط لازم است.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی افزودند: وقتی عزاداران با اخلاص در آیین‌های ماه محرم حاضر شوند، منیت و درگیری‌ها در هیئت‌های حسینی جایگاهش را از دست می‌دهد و دلیلی ندارد که جوانان مکتب امام حسین(ع) بر سر برخی مسایل جزئی با هم درگیر شوند.

⬅️ایشان با بیان اینکه همه آنانی که در کشورهای مختلف دنیا به امام حسین(ع) توسل و عزاداری می‌کنند، باید حرمت یکدیگر را نگه دارند، اضافه کردند: وقتی اخلاص شرط لازم عزاداری باشد، منیت‌ها و دسته‌بندی‌ها رنگ می‌بازد و عشق به سالار شهیدان به حلقه محبت شیعیان تبدیل می‌شود.

⬅️ایشان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سایه عزاداری‌های مخلصانه و پوشیدن لباس سیاه، شعائر دینی همچنان زنده نگه داشته شود، بیان کردند: تاکنون نیز همین عزاداری‌های امام حسین(ع) موجب زنده ماندن اسلام و تشیع شده است.

♦️برخی‌ از جوانان با حضور در عزاداری‌ها به مسایل مذهبی جذب می‌شوند

⬅️نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری این را هم بیان کردند که عزاداری‌ها در شعائر دینی بسیار تاثیرگذار است تا جایی که برخی‌ها به واسطه حضور در این عزاداری‌ها به مسایل مذهبی جذب می‌شوند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی اضافه کردند: حتی برخی از جوانان که نسبت به واجبات و نماز سستی داشته باشند، با حضور در عزاداری‌های امام حسین (ع) و به برکت سالار شهیدان، برای اقامه نماز اول وقت جدیت به خرج می‌دهند.

⬅️ایشان با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) در آخرین لحظه‌های زندگی در این دنیای مادی و در وسط میدان جنگ نماز اقامه کردند، افزودند: تعدادی از یاران وی در میدان جنگ سینه سپر کردند تا امام حسین(ع) بتواند آخرین نمازش را اقامه کند.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین جوانان و عزاداران حسینی را به آشنایی بیش از پیش با فلسفه قیام امام حسین (ع) دعوت کردند و افزودند: گاهی ضعف‌هایی هم در برخی از هیئت‌های حسینی به چشم می‌خورد که باید رفع شود.

🔷عضو مجلس خبرگان رهبری: برخی ضعف‌های هیئت‌های حسینی باید رفع شود.

⬅️به گفته ایشان برخی از نوحه‌ها و سخنرانی‌ها با جایگاه اهل بیت تناسبی ندارد و اگر این ضعف‌ها رفع و عزاداران حسینی با اخلاص در عزاداری‌ها حاضر شوند، تاثیر معنوی عزاداری‌ها روی جوانان بیش از پیش خواهد بود.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه