خبرنگاران به اصل روایت اول توجه کنند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه توجه به سرعت، دقت، صحت و امانتداری در اطلاع‌رسانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروزه انتشار نخستین خبر از اهمیت ویژه برخوردار است و خبرنگاران ما باید به دنبال روایت اول باشند.

آیت‌الله پورمحمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان افزود: خبرنگاری کاری بس مهم، دشوار و تخصصی محسوب می شود و برای آن معیارهایی چون ذوق و استعداد نوشتن و علاقه به یادگیری و مطالعه نیاز است.

وی انتشار اخبار تاریخ گذشته در برخی نشریه‌های چاپی را اتلاف سرمایه عنوان کرد و اضافه کرد: توجه به واقعیت‌ها مهم است و خبرنگار در نوشتن نباید تحت تاثیر جریان‌ها قرار بگیرد.

امام جمعه مراغه، خبرنگاران را به مطالعه و کسب اطلاعات وسیع در زمینه‌های مختلف فراخواند و ادامه داد: ساده‌نویسی نیز مهم است و نوشته خبرنگار باید برای همه قابل فهم باشد.

آیت‌الله پورمحمدی به مسئولیت اجتماعی خبرنگاران نیز اشاره و بیان کرد: مسئولیت اجتماعی خبرنگاران ایجاد می‌کند که حق‌طلب باشند.

گاهی تاخیر در انتشار مشکل‌ساز می‌شود

امام جمعه مراغه گفت: گاهی انتشار یک خبر مشکل امنیتی ایجاد می‌کند و در برخی از موارد نیز تاخیر در انتشار باعث اختلال می‌شود.

آیت‌الله پورمحمدی تاکید کرد: خبرنگاران باید قبل از بیگانه‌ها نسبت به انتشار اخبار کشورمان اقدام کنند زیرا تاخیر در اطلاع‌رسانی مضر و گاهی مخل امنیت است.

به گفته وی روایت‌های دینی و کتاب آسمانی قرآن کریم درس‌های بسیاری برای خبرنگاران حقیقت‌جو دارد که تاکید بر تامل در خصوص صحت اخبار از جمله آنهاست.

مراغه ۴۰ رسانه چاپی و الکترونیکی دارد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، بیان کرد: این شهرستان ۴۰ رسانه چاپی محلی، نمایندگی نشریات استانی و کشوری، پایگاه خبری و رسانه الکترونیکی دارد.

احمد فیاض دادرس افزود: ۱۸ مورد از این رسانه‌ها نشریه محلی چاپی و هشت مورد دیگر نمایندگی و سرپرستی نشریات استانی و کشوری است.

وی با بیان اینکه ۱۱ پایگاه خبری و چهار نشریه غیر برخط در قالب رسانه‌های الکترونیکی این شهرستان فعالیت دارند، اضافه کرد: اصحاب رسانه شهرستان با مشکلات عدیده مواجه هستند و به حمایت و توجه نیاز دارند.

وی به برخی مشکلات خبرنگاران نیز اشاره و بیان کرد: با تشکیل تشکیلات صنفی همچون نمایندگی دفتر خانه مطبوعات، در جهت رفع مشکلات این قشر گام‌های موثری برداشته می‌شود.

«فیاض» با بیان اینکه راه‌اندازی دفتر خانه مطبوعات در مراغه جزو مصوبه‌های دور اول سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی است، اظهار کرد: حمایت از اصحاب رسانه موجب تسهیل در روند اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا در این جلسه خبرنگاران هم مورد تجلیل قرار گرفتند و هم درددل‌های خودشان را با امام جمعه در میان گذاشتند که از جمله آنها می‌توان به اهمیت اجرای کنار گذر شمالی، مشکل تهیه بلیط قطار و غیره اشاره کرد.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه