دولت سیزدهم کارهای بسیاری انجام داده است.

⬅️نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با بیان اینکه در دولت سیزدهم کارهای بسیاری انجام شده است، گفتند: دشمنی‌ها با ایران همچنان ادامه دارد اما در بخش‌های مختلف شاهد پیشرفت روزافزون هستیم.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی در نماز جمعه این شهرستان افزودند: در گذشته سیاست کشور این بود که نفت را بدهیم و همه‌چیز را وارد کنیم اما امروز در برخی از بخش‌ها خودکفا هستیم و برای نمونه نیازی به واردات گندم نداریم.

⬅️ایشان با تاکید بر اینکه همه موفقیت‌ها در سایه صبر و مقاومت مردم حاصل شده، بیان کردند: مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و غیره وجود دارد اما با وجود همه این مشکلات که بخش قابل توجهی از آنها ناشی از دخالت‌های خارجی است، توفیقات قابل توجهی نیز به دست آمده است.

⬅️امام جمعه مراغه با بیان اینکه مسئولان در تلاش هستند و برای پیشرفت روزافزن کشورمان همت می‌کنند، ادامه دادند: رییس‌جمهور کشورمان در طول یک ماه گذشته دوبار به آفریقا سفر کرده است و خوشبختانه کشورمان از اول سال میلادی به صورت رسمی به عضویت بریکس در می‌آید.

⬅️ایشان ابراز امیدواری کرد که تعامل بین‌المللی کشورمان در تقویت معیشت مردم نقش داشته باشد و بیان کردند: ایران به جز چند کشور که برخی از آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم، تعامل سازنده دارد و این تعامل نویدبخش روزهای خوش برای کشورمان است.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه آثار تحریم‌ها قابل انکار نیست، اضافه کردند: ملت ایران صبور و مقاوم هستند و با الهام گرفتن از حضرت امام خمینی (ره)، شهدا و رهبری، تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند و از این پس نیز همین روند ادامه خواهد یافت.

⬅️ایشان همچنین با تاکید بر اینکه افراد مسن وظیفه نقش تبیین گذشته در بین نسل جدید را بر عهده دارند، اضافه کردند: برخی از جوانان تصور می‌کنند که در گذشته همه‌جا گل و بلبل بود در حالی که اینچنین نیست و انقلاب اسلامی رفاه اجتماعی را افزایش داده است.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی افزودند: در طول این ۴۵ سال با وجود این همه فشار دشمنان اعم از ایجاد ناامنی‌ها، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها، پیشرفت همواره ادامه داشته است.

💥رعشه موشک مهاجر ۱۰ بر جان دشمنان

⬅️عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موشک مهاجر ۱۰ به جان دشمنان رعشه می‌اندازد، بیان کردند: این رعشه هرازچندگاهی و با رونمایی از یک موشک ساخت کشورمان تکرار می‌شود.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی، رونمایی از این موشک‌ها را اعلان خطر برای دشمنان اسلام خواندند و افزودند: به لطف خداوند زمان اضمحلال دشمنان اسلام از جمله اسراییل فرا رسیده است و گویا این رژیم جعلی قبل از موعد پیش‌بینی شده از مقام معظم رهبری ریشه‌کن خواهد شد.

🔷خاندان حکیم حق بزرگی بر گدن شیعیان دارد.

⬅️امام جمعه مراغه به فرا رسیدن سالروز شهادت سید محمدباقر حکیم، رییس مجلس اعلای عراق اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگوار همراه با سایر نمازگزاران در حال خروج از نماز جمعه و در جوار حرم امیرالمومنین(ع) به شهادت رسید؛ باید اذعان کرد که خاندان حکیم حق بزرگی بر گردن امت اسلامی به ویژه شیعیان دارد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه این خاندان ۶۷ شهید نثار اسلام کرده که حدود۲۰ نفر از آنان جزء روحانیان و عالمان هستند، افزودند: سید محمدباقر حکیم مدتی به ایران مهاجرت و در جنگ تحمیلی به ما کمک کرد؛ بعد از امام راحل نیز در مسیر اهداف رهبری قرار گرفت تا اینکه صدام به دَرَک واصل شد و ایشان به عراق بازگشت.

⬅️ایشان این را هم بیان کردند که سید عبدالعزیز حکیم نیز از اگر به ایران نیامده بود، از شر صدام در امان نمی‌ماند و این خاندان با راه‌اندازی سپاه بدر در جنگ تحمیلی به ایران کمک کرد.

✨رسد آدمی به جایی که فرشته ره ندارد.

⬅️امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه هشتم صفر سالروز وفات جناب سلمان فارسی بوده و ایشان در مدائن مدفون است، بیان کردند: سلمان نه تنها امامزاده و پیامبرزاده نبود بلکه فرزند یک آتش‌پرست بود اما خودش را در سایه تقوا به جایگاهی رساند که پیامبر (ص) او را سلمان محمدی خواند.

⬅️ایشان شعر «رسد آدمی به جایی که فرشته ره ندارد» را قرائت کردند و افزودند: سلمان چنان جایگاهی داشت که پس از فوت وی امیرالمومنین (ع) بر سر جنازه‌اش حاضر شد تا بر پیکرش نماز برجا بیاورد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی همچنین فرارسیدن سالروز شهادت عمار یاسر در جنگ صفین را یادآوری کردند و گفتند: وی در ۹۳ سالگی به شهادت رسید و زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شد، ۴۱ سال داشت اما محبت امیرالمومنین(ع)، پیامبر اکرم و اهل بیت تا جایی در دل وی جا کرده بود که حضورش در یک جمع نشانه حق و باطل بود.

⬅️ایشان با بیان اینکه پیامبر (ص) پیش‌بینی کرده بودند که عمار را کافران به شهادت می‌رسانند، افزودند: پس از شهادت وی در جنگ صفین نیز جناح باطل معلوم شد.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه