آزادی بیـان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، مردم و به ویژه جوانان را به مطالعه تاریخ فراخواند و گفتند: دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله آزادی بیان نباید نادیده گرفته شود.

آیت‌الله پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزودند: مردم با کمی مطالعه و پرس‌وجو می‌توانند خفقان دوران طاغوتی را متوجه شوند تا جایی که اگر یک هزارم انتقادهای فعلی برخی از افراد، در آن دوران بر زبان جاری می‌شد، زبان‌شان را از حلقوم‌شان بیرون می‌کشیدند.

⬅️ایشان اضافه کردند: متاسفانه برخی از سالخوردگان هم توصیف دقیقی از دوران قبل از انقلاب ندارند و به همین دلیل هم جوانان دچار سردرگمی و گاهی استباه می‌شوند.

⬅️ایشان با بیان اینکه اهالی روستایی در دوران طاغوتی از کمترین امکانات زندگی برخوردار بودند، بیان کردند: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، نه تنها مناطق شهری بلکه مناطق روستایی هم از تمام امکانات زندگی برخوردار است و روستاییان در آسایش به سر می‌برند.

⬅️امام جمعه مراغه با بیان اینکه به برکت زحمات امام(ره) و خون شهدا امروز آرامش و آسایش در جای‌جای کشورمان به چشم می‌خورد، اضافه کردند: بسیاری از جوانان این مرز و بوم خون داده‌اند تا این انقلاب پا بگیرد و بر همین اساس نباید دستاوردهای این نظام نادیده گرفته شود.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی افزودند: انقلاب برای ما عزت، سربلندی، آزادی و استقلال به ارمغان آورده است و در عین حال مشکلات معیشتی نیز وجود دارد و کسی وجود این مشکلات را منکر نیست.

⬅️ایشان افزودند: وجود مشکلات معیشتی نباید موجب شود تا دستاوردهای انقلاب نادیده گرفته شود و مسئولان وظیفه دارند تا برای رفع مشکلات تلاش کنند؛ ضمن توجه به اینکه این مشکلات در دوران طاغوتی هم وجود داشت.

🔴جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه ادامه دارد

⬅️نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بیان کردند: نزدیک به سه‌هزار نفر در غزه زیر آوار قرار دارند و جنایت‌های رژیم جعلی اسراییل این سرزمین اسلامی همچنان ادامه دارد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی افزودند: دنیا در برابر این جنایت‌ها سکوت کرده و کشورهای اروپایی و در راس آنها آمریکایی‌ها از اسراییل حمایت می‌کنند.

⬅️ایشان به راهپیمایی انسان‌های آزاده علیه این جنایت‌ها در اروپا و آمریکا هم اشاره و ابراز امیدواری کردند که مسلمانان در سایه انسجام و وحدت، زمینه را برای ریشه‌کن شدن این رژیم جعلی فراهم کنند.

⬅️ایشان با بیان اینکه آتش‌بس موقت یا حتی دایمی هم مشکل را در غزه حل نمی‌کند، افزودند: اگر مسلمانان جهان متحد و منسجم عمل کنند، قدس شریف آزاد شده و مردم فلسطین از شر صهیونیست‌ها رها می‌شوند.

✨۱۳ آبان یک روز تاریخی و فراموش نشدنی است.

⬅️امام جمعه مراغه با بیان اینکه ۱۳ آبان یک روز تاریخی و فراموش‌نشدنی است، گفتند: ۱۳ آبان به عنوان روز دانش‌آموز، یادآور به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان و دانشجویان معترض به رژیم طاغوتی در یک تجمع مسالمت‌آمیز طی سال ۱۳۵۷ شمسی است.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان نیز در اثر حمله رژیم طاغوتی مجروح و مصدوم شده بودند، افزودند: این دانش‌آموزان به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند و بعدها و با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره آنان، سالروز شهادتشان به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شد.

⬅️ایشان همچنین به شب ۱۳ آبان که یادآور تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ شمسی است، اشاره کردند و افزودند: امام (ره) که در چهارم آبان ماه به قانون کاپیتولاسیون اعتراض کرده بود، در شب ۱۳ آبان دستگیر و تبعید شد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی به تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ هم اشاره کردند و گفتند: وقتی روشن شد که آنجا مرکز جاسوسی است، حضرت امام (ره) از دانشجویان حمایت، و این اقدام را انقلاب دوم و فراتر از انقلاب اسلامی عنوان کردند زیرا به فرموده امام خامنه‌ای، توطئه دشمن خنثی شد.

⬅️ایشان ادامه دادند: این روز به یادماندمی نیز بعدها با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان روز مبارزه ملی با استکبار جهانی نام گرفت و آیین ۱۳ آبان امسال به نشانه اعتراض به اقدامات اخیر استکبار جهانی در غزه، باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه