جنایت مدعیان حقوق بشر در غزه همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با بیان اینکه جنایت‌ها در غزه همچنان ادامه دارد، گفتند: مقامات آمریکا از جنایت در غزه حمایت می‌کنند و همزمان شعار حقوق بشر سر می‌دهند.
آیت‌الله پورمحمدی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این شهرستان افزودند: توقعی از آمریکا نیست اما برخی از حاکمان کشورهای مسلمان هم کوتاهی می‌کنند تا جایی که طبق ادعای نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی، برخی از سران کشورهای اسلامی با ارسال پیام خواسته‌اند که اسراییلی‌ها از طریق قتل‌عام فلسطینی‌ها، به این جنگ خاتمه دهند.

ایشان به کلام پیامبر اکرم (ص) مبنی بر «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» اشاره، و مفهوم آن را اینگونه توصیف کردند که «اگر کسی صدای انسانی را بشنود که فریاد می‌زند: ای مسلمانان به دادم برسید و پاسخ نگوید، مسلمان نیست».

ایشان این سوال را مطرح کرد که «آیا صدای مظلومان فلسطینی را این حاکمان کشورهای مسلمان نمی‌شنوند؟» و افزود: زنان و کودکان زیر آوار هستند و ۵۰ هزار زن حامله در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کنند.

ایشان ادامه دادند: فلسطینی‌ها که سال‌های متمادی با این جنایت‌های رژیم جعلی روبرو بوده‌اند، تا جایی جا به لب شده‌اند که تونل‌هایی در زیر زمین حفر کرده‌اند و سربازان اسراییل جسارت ورود به این تونل‌های مین‌گذاری شده را ندارند.

✨حضرت زینب (س) الگوی دختران کشورمان است.

⬅️امام جمعه مراغه با بیان اینکه در آستانه سالروز ولادت شیرزن کربلا زینب کبری(س) قرار گرفته‌ایم، اظهار کردند: وی در خانواده‌ و فضایی معنوی تربیت شد و بارها و بارها، نقش تربیت در روحیه فرزندان را به خوبی نشان داد تا جایی که وقتی صدای منادی مبنی بر شکافته شدن فرق پدرش، امام علی (ع) توسط «ابن ملجم» را شنید، ۹ بار خواست از منزل خارج شود، ولی حیا به وی اجازه نداد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی حیا و عفت حضرت زینب (س) را نیز الگوی دختران و بانوان کشورمان عنوان کردند و افزودند: پدران و مادرانی که اکنون حاضر نیستند تا فرزندشان کوچکترین آسیب را ببیند، نباید اجازه دهند تا دلبندشان در دوزخ به خاطر نداشتن حیا بسوزد.

⬅️ایشان همچنین شجاعت حضرت زینب (س) در برابر «یزیدیان» را یادآوری کردند و ادامه دادند: حضرت زینب(ع) قرآن را برای زنان دورانش تفسیر می‌کرد و این ماموریت را امیرالمومنین (ع) به وی سپرده بود.

⬅️ایشان از پرستاری حضرت زینب (س) برای امام سجاد(ع) و فرزندان امام حسین (ع) به عنوان یکی دیگر از فضایل این بانوی بزرگوار عنوان کردند و توصیف‌های زیبا و ناب «علامه عبدالله مامقانی» در خصوص حضرت زینب(س) با مضمون «زینب، و ما زینب! و ما أدراک ما زینب! و …» را زمزمه کرد. پرستاری کردن یک افتخار است

⬅️امام جمعه مراغه با بیان اینکه روز ولادت این بانو روز پرستار بوده و پرستاری کردن یک افتخار است، تصریح کردند : بانوان اگر همسرشان را دوست دارند، باید پدر و مادر همسرشان را هم دوست داشته باشند حتی اگر گاهی به زحمت بیافتند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی افزودند: خدمت به پدر و مادر یا پدرشوهر و مادرشوهر مایه سعادت دنیا و آخرت است و جایز نیست تا افراد سالمند در خانه سالمندان رها شوند زیرا فرزندان ما هم همین رفتار را از ما یاد می‌گیرند.

⬅️ایشان این را هم بیان کرد که در برخی از موارد نیز دامادی از پدر یا مادر همسرش مراقبت می‌کند و ارزش والای پرستاری را درک کرده است؛ همچنین بانوانی هستند که از همسر جانبازشان پرستاری می‌کنند.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه