مردم غزه بسیجی هستند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با بیان اینکه بنای ارتش ۲۰ میلیونی در سال ۱۳۵۸ و با فرمان حضرت امام خمینی (ره) گذاشته شد، گفتند: امروز تفکر بسیجی در جای‌جای دنیا ریشه دوانده و همه نیروهای حماس و مردم غزه بسیجی هستند.

آیت‌الله پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزودند: نیروهای نظامی کشورمان در دوره‌ای، نیروهای جبهه مقاومت را آموزش داده‌اند اما اکنون این نیروها با الهام گرفتن از تفکر بسیجی به شجره طیبه تبدیل شده‌اند.

ایشان به آتش‌بس چندروزه در غزه هم اشاره کردند و اظهار داشتند: حماس شرط و شروطی را برای این آتش‌بس تعیین کرده بود که دست برتر آنان در این جنگ را به خوبی نشان می‌دهد چراکه پیروزی مسلمانان را خداوند وعده داده است.

ایشان ادامه دادند: همانطور که صدام ادعا کرده بود طی چند روز ایران را اشغال خواهد کرد، صهیونیست‌ها هم پیش از این ادعا داشتند که در عرض چند روز حماس را شکست می‌دهند اما حماس در ۱۵ مهرماه با تفکر بسیجی و عملیات «طوفان‌الاقصی» رژیم جعلی را ضربه فنی کرد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی تصریح کردند: همانانی که ادعای نابودی حماس را داشتند، اکنون مجبور شده‌اند با حماس وارد مذاکره شوند و به ازای هر صهیونیست باید سه نفر فلسطینی آزاد کنند و به برخی دیگر از شروط حماس نیز پایبند باشند.

⬅️ایشان محاکمه «نتانیاهو» را دور از ذهن نخواند و افزودند: صهیونیست‌ها که پیش از این در سطح دنیا مظلوم‌نمایی می‌کردند، اکنون آبرویی برایشان نمانده است و ملت‌های آزاده دنیا به این رژیم جعلی معترض هستند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی این را هم بیان کردند که برخلاف این کشورها، برخی از کشورهای مسلمان منطقه ما متاسفانه سوخت اسراییل را تامین می‌کنند.

⬅️ایشان با بیان اینکه حزب‌الله لبنان در یک روز ۱۷ عملیات در مناطق اشغالی انجام داده، افزود: یمن نیز با توقیف کشتی حامل محموله اسراییل به کمک مردم غزه آمده است و همه اینها بی‌شک بسیجی هستند.

⬅️بسیج در کشورمان همواره نقش‌آفرین بوده است.

⬅️امام جمعه مراغه گفتند: بسیج در صحنه‌های مختلف کشورمان نیز همواره نقش‌آفرین بوده است و در زمان جنگ تحمیلی نقش مهمی ایفا کرد تا جایی که اگر بسیجی‌ها در دوران دفاع مقدس نبودند، مشکلات بسیاری قابل تصور بود.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی ادامه دادند: به برکت همین نیروهای مردمی بود که رژیم بعثی و تا دندان مسلح که از پشتیبانی استکبار جهانی هم برخوردار بود، نتوانست به وجبی از خاک کشورمان دست یابد.

ایشان با تاکید بر اینکه بسیج در سازندگی، امدادرسانی در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و دیگر صحنه‌ها نیز حضور فعال و موثر دارد، اضافه کردند: بسیج در مهار ویروس کرونا و دفاع از حرم هم خوش درخشید.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی تصریح کردند: تشکیل بسیج مستضعفان توسط امام (ره) نشان داد که اراده‌های نیروهای مردمی در برابر سلاح و تجهیزات نظامی پیروز است

⬅️ایشان تاکید کردند: در طول تاریخ ۲۰۰ ساله کشورمان هیچ جنگی هشت سال طول نکشیده و در همه آنها بخشی از کشورمان به دست دیگران افتاده است اما در جنگ تحمیلی حتی وجبی از خاک کشورمان از کف نرفت.

⬅️شهید اول توسط افراد به ظاهر مسلمان به شهادت رسید.

⬅️عضو مجلس خبرگان رهبری به سالروز شهادت شهید اول هم اشاره و بیان کردند: شیخ محمد بن جمال‌الدین مکی عاملی معروف به شهید اول(۷۸۶–۷۳۴هق) از فقهای بزرگ شیعه و دارای تالیفات بسیار ارزشمند بود که ۵۲ سال عمر کرد و توسط افراد به ظاهر مسلمان به شهادت رسید.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی افزودند: شهید اول در بیشتر موارد از محضر فخرالمحققین بهره برد و به این دلیل شهید اول خوانده شد، که تا آن زمان هیچ عالم شیعی و فقیهی در سطح وی به شهادت نرسیده بود.
وی ادامه داد: از آیت‌الله شبیری زنجانی سئوال کرده بودند که از فقهای شیعه کدام یک اعلم است؟ که فرموده بود «شهید اول به نظرم اعلم است».

⬅️آیت‌الله پورمحمدی افزودند: شهید اول «اللمعه الدمشقیه» را در ۶ روز نوشت که یکی از رایج‌ترین کتاب‌های درسی فقه شیعه است که به همراه شرح بسیار معروف آن «الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه» قرن‌هاست که در حوزه‌های علمیه شیعه تدریس می‌شود.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه