نمایندگان بدون مطالعه قانون تصویب نکنند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفتند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲ وظیفه «قانونگذاری» و «نظارت بر حسن اجرای قانون» را بر عهده دارند و نباید بدون مطالعه قانون تصویب کنند.

آیت‌الله پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزودند: زمانبر بودن تکمیل طرح‌های عمرانی و اجرا نشدن برخی از مصوبه‌ها بیانگر این واقعیت است که در برخی از موارد مصوبه‌های خانه ملت به درستی کارشناسی نمی‌شود.

ایشان با تاکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه به اذعان برخی‌ها قابلیت اجرا ندارد، اضافه کردند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عوامل تاخیر در تکمیل طرح‌های عمرانی هستند زیرا در برخی از موارد مسئولان اجرایی را در تنگنا می‌گذارند و طرح بدون بودجه یا طرح دارای بودجه حداقلی را کلنگ‌‎زنی می‌کنند.

ایشان افزودند: بیش از ۲ دهه قبل از استاندار وقت اردبیل در ارتباط با تکمیل راه‌آهن اردبیل سوال کردم و گفتند که یک میلیارد تومان بودجه از سوی مجلس اختصاص یافته است در حالی که بودجه مورد نیاز در آن زمان ۳۲ میلیارد تومان بود.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی ادامه دادند: وقتی برای یک طرح عمرانی بزرگ بودجه قطره‌چکانی تخصیص می‌یابد، اجرای آن به طور طبیعی طول می‌کشد که یکی از مصادیق آن همین راه‌آهن اردبیل است.

⬅️امام‌ جمعه مراغه افزودند: بر اساس اعلام رییس‌جمهور محترم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشور ۵۰ سال طول می‌کشد و بر همین اساس نمایندگان مجلس نباید بخش‌نگر باشند و برنامه‌های کلان کشور را باید در نظر بگیرند.

⬅️ایشان با تاکید بر اینکه طولانی شدن زمان اجرای طرح‌ها باعث می‌شود تا بیت‌المال دچار خسارت شود، افزودند: نمایندگان مجلس باید دقیق باشند، حساب‌شده رای دهند و به معنای واقعی کلمه مدرس‌گونه باشند.

⬅️ایشان زندگی ساده مدرس را الگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانستند و افزودند: آیت‌الله سیدحسن مدرس طرفدار حق بود و رضاخان به همین دلیل ایشان را به خواف تبعید و شهید کرد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی ادامه دادند: غروب ۲۶ رمضان سال ۱۳۵۷ق برابر با ۱۰ آذر سال ۱۳۱۶ هجری شمسی سه مأمور رضاخان نزد مدرس آمدند و چای سمی را به اجبار به او خوراندند اما وقتی دیدند خبری از اثر سم نیست، عمامه سید را در هنگام نماز از سرش برداشتند، برگردنش انداختند و او را خفه کردند.

⬅️ایشان به برخی از نقش‌آفرینی‌های مرحوم آیت‌الله مدرس در مجلس نیز اشاره کردند و افزودند: به همین دلیل هم امام خمینی (ره) از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند که همواره مدرس‌گونه عمل کنند.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه