مسئولان در قبال مشکل تامین بلیت قطار در مراغه پاسخگو باشند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه به قدمت ایستگاه راه‌آهن مراغه و فرهنگ دیرینه مسافرت با قطار در این منطقه اشاره، و بیان کردند: اهالی با مشکل تامین بلیت قطار مواجه هستند و مسئولان استانی و کشوری باید در قبال این مشکل و نارضایتی مردم منطقه پاسخگو باشند.

آیت‌الله پورمحمدی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این شهرستان افزودند: چندین‌بار از مسئولان شهرستان و نماینده مردم در خانه ملت خواسته‌ام که کمبود بلیت قطار از ایستگاه مراغه را پیگیری کنند اما پیگیری‌های آنان هم اثری نداشته است.

ایشان به برخی از دلایل حذف قطارهای ایستگاه مراغه اشاره کردند و افزودند: یکی از قطارهای سابق مسیر تبریز – تهران که در گذشته از ایستگاه مراغه هم عبور می‌کرد، اکنون از ایستگاه «خاوران» تبریز و از مسیر جدید به تهران رهسپار می‌شود و از مراغه نمی‌گذرد.

⬅️ایشان با بیان اینکه ۲ قطار تبریز – مشهد هم به مقصد تهران مسافرگیری ندارد، افزودند: متاسفانه به صورت همزمان با این رویدادها، یکی از دو قطار مراغه حذف شد و بلافاصله پس از افتتاح ایستگاه جدید ارومیه نیز تنها قطار مراغه یک روز در میان مسافرگیری کرد.

⬅️امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه مردم مراغه و سایر شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌شرقی و جنوب آذربایجان‌غربی برای تردد بین مراغه و تهران با مشکل مواجه هستند، افزودند: مسئولان ذیربط استانی و کشوری که در رسانه‌ها از موفقیت‌های بزرگ سخن می‌گویند، باید در برابر اینهمه نارضایتی مردم منطقه پاسخگو باشند و مشکل قطار مراغه را حل کنند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه چندی قبل قطار میانه را هم حذف کرده بودند، افزودند: با پیگیری نمایندگان مجلس، این مشکل در شهرستان میانه حل شد اما در مراغه همچنان پابرجاست و مردم در زمستان باید از قتلگاهی با عنوان جاده مراغه – هشترود به تهران تردد کنند.

⬅️ایشان خطاب به مسئولان ذیربط استانی و کشوری عنوان کردند: اگر قرار است قطار و ایستگاه مراغه را پس از سالها فعالیت و با وجود مسافر حذف کنید، یکبار به مردم اعلام کنید تا تکلیف خودشان را به صورت شفاف بدانند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی این را هم بیان کرد که مسئولان منطقه موضوع را پیگیری می‌کنند اما کسی گوش شنوا ندارد.

⬅️نعمت امنیت را قدر بدانیم.
⬅️عضو مجلس خبرگان رهبری به شهادت ۱۱ نفر از جانبرکفان نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان اشاره کردند و گفتند: شهادت این عزیزان بار دیگر اهمیت امنیت را به ما یادآوری کرد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه امنیت از بزرگترین نعمت‌هاست، افزودند: باید از همه افرادی که در تامین امنیت جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند، قدردانی کنیم.

⬅️ایشان این را هم بیان کرد که اگر امنیت در جایی وجود نداشته باشد، حتی سرمایه مادی افراد جامعه هم امنیت نخواهد داشت.

⬅️امام جمعه مراغه وظیفه نیروی انتظامی را در داخل و مرزهای کشورمان بسیار سنگین عنوان کردند و افزودند: امنیت کشورمان به برکت وجود رهبری فرزانه و نیروهای مسلح مقتدر و جانبرکف برقرار شده و با خون شهیدانمان آبیاری شده است.

⬅️بمباران در غزه ادامه دارد.

⬅️نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا بار دیگر طرح آتش‌بس در غزه از سوی اعضای سازمان ملل را به وتو تهدید کرده، اضافه کردند: شمار شهدای غزه به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است اما به لطف خداوند نیروهای متحد صهیونیستی و آمریکایی در برابر نیروهای اندک حماس کم می‌آوردند.

⬅️ مسلمانان در قبال جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه بی‌تفاوت نباشند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در غزه مساجد، کلیساها، مدارس و حتی همه بیمارستان‌ها را ویران کرده‌اند، افزودند: گویی ممنوعیت تخریب این اماکن برای برخی از کشورهاست و کسی به جنایت‌های صهیونیست‌ها واکنش نشان نمی‌دهد.

⬅️امام جمعه مراغه در خطبه اول نماز جمعه هم در خصوص خودداری از تشریفات، توصیه‌هایی را بیان کردند و از شاخص‌های سبک زندگی اسلامی و ساده‌زیستی سخن گفتند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی چشم و هم‌چشمی و تبلیغات به گسترش تشریفات دامن زده و رسانه‌های جریان اصلی در برخی از موارد به جای ساده‌زیستی، اسراف‌کاری را تبلیغ کرده است؛ در حالی که گسترش تشریفات به صلاح هیچ‌کسی نیست و بدعت‌هایی را به همراه دارد که آیندگان را هم گرفتار می‌کند.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه