ملت یمن با شجاعت در برابر استکبار جهانی ایستاده‌ است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه بیان کردند: آمریکا و انگلیس بامداد امروز، جمعه با همکاری برخی دیگر از کشورها، چندین نقطه از یمن را هدف قرار دادند اما آنان باید بدانند که ملت شجاع یمن با قدرت در برابر استکبار جهانی ایستاده‌ است.

آیت‌الله پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزودند: مردم مومن یمن با مشکلات معیشتی مواجه هستند و غذا و دارو ندارند اما قدرت ایمان و شجاعت خود را پیش از این ثابت کرده‌اند.

ایشان ادامه دادند: چند سال قبل که در یکی از کشورهای اروپایی به پیامبر اکرم (ص) اهانت شد، ملت بزرگ یمن به صورت یکپارچه به این اهانت اعتراض کرد و ایمان قوی و اراده‌ای راسخ برای مقابله با استکبار جهانی دارد.

ایشان با بیان اینکه در خصوص حمایت از غزه بسیاری از کشورهای اسلامی به خواب رفته‌اند، افزودند: مردم یمن با اراده راسخی که برای مبارزه با استکبار جهانی دارند، اعلام کرده‌اند که اجازه نخواهند داد تا کشتی‌های کمک به اسراییل از تنگه «باب‌المندب» عبور کند.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه اقتصاد کشورمان را همین کشورهای استکباری در تنگنا قرار داده‌اند، افزودند: مسئولیت وضعیت فعلی غزه هم در اصل بر عهده آمریکاست زیرا اگر از رژیم جعلی اسراییل حمایت نمی‌کرد، صهیونیست‌ها حتی ۲۰ روز هم توان مقابله با حماس را نداشتند.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین به کمک ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا و ارسال تجهیزات نظامی به اسراییل اشاره و بیان کردند: این کمک‌ها و تجهیزات نظامی مدرن تاثیری در قدرت ایمان ملت‌های مسلمان و آزاده جهان ندارد و غزه و دیگر کشورهای جبهه مقاومت در نهایت پیروز می‌شوند.

⬅️ایشان افزودند: ملت یمن سالهاست که با مزدوران آمریکا در منطقه مبارزه می‌کنند و اخیرا هم با قدرت از غزه حمایت کرده‌اند؛ به همین دلیل هم مورد هدف برخی کشورها از جمله آمریکا و انگلیس قرار گرفته‌اند.

⬅️ایشان این را هم بیان کرد که همکاری بحرین با این کشورها قابل تامل است و افرادی که «محمدرضا پهلوی» را تطهیر می‌کنند، باید بدانند که بحرین در دوره «محمدرضا» از ایران جدا شد و اکنون در این کشور، شیعیان سرکوب می‌شوند.

📕جوانان تاریخ دوره پهلوی را مطالعه کنند.

⬅️امام جمعه مراغه همچنین به بهانه فرا رسیدن ۲۶ دی ماه مصادف با روز فرار «محمدرضا پهلوی» از ایران، جوانان کشورمان را به مطالعه تاریخ پهلوی دعوت کردند و گفتند: فجایع خانواده پهلوی در فرصتی کوتاه و با مطالعه محدود قابل بیان نیست اما از آنجایی که یک عده در فضای مجازی «محمدرضا» را تطهیر می‌کنند، مطالعه تاریخ دوره‌های پهلوی و قاجار برای جوانان ضروری است.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه رضاخان با آب کشیدن جانماز به پادشاهی رسید و در روز عاشورا بر سر و صورت خود خاک می‌مالید تا توجه علما را به خودش جلب کند، اضافه کردند: همین فرد پس از تکیه بر تخت پادشاهی به مهره انگلیس تبدیل شد و روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) را ممنوع کرد.

⬅️ایشان تصریح کردند: «محمدرضا» هم راه پدرش را ادامه داد و در ابتدا به علما احترام می‌گذاشت اما زمانی که کمی قدرت پیدا کرد، راه و رسم پدرش را در مقابله با علما و اسلام در پیش گرفت.

⬅️امام جمعه مراغه با بیان اینکه به هیچ وجه دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دوره‌های قبل از آن قابل مقایسه نیست، افزودند: اگر زمانی یک عده بی‌دین و عیاش حکومت می‌کردند، امروز فقیه عالم و رهبری فرزانه در راس حکومت کشورمان قرار دارد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی سالروز شهادت نواب صفوی و دوستانش را نیز تسلیت گفتند و افزودند: آنان را در دادگاه فرمایشی به اعدام محکوم کردند در حالی که دغدغه آنان دین، اسلام و حکومت اسلامی بود.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه