فقهای شورای نگهبان را متقی و عادل میدانم

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با اشاره به روند آماده سازی جامعه برای برگزار انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در هفتم اسفند افزود: شورای نگهبان نهادی قانونی بوده که طبق قانون اساسی حق نظر در عرصه های شرعی و قانونی جامعه را دارد.
وی اظهار کرد: ارایه نظر در انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری از جمله وظایف این شورا بوده و با توجه به جایگاه مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان در ارتباط با برگزاری آن نظر ویژه ای دارد.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنده در دوره سوم و چهارم با لطف اعضای این شورا وارد عرصه رقابت شده و در دوره چهارم به عنوان یکی از منتخبان مردم استان انتخاب شدم و در دوره پنجم نیز بر اساس احساس تکلیف نسبت به انقلاب اسلامی برای نامزدی اعلام حضور کردم.
آیت الله پورمحمدی افزود: در بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بنده از نظر اخلاقی و اعتقاد عملی و نظری به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفته اما طبق ماده سوم بند هـ آن که مربوط به سوابق سیاسی است، صلاحیتم احراز نشد.
وی با بیان اینکه با اعلام این خبر هیچ حس ناراحتی به بنده وارد نشد افزود: طبق قانون در مهلت سه روزه، اعتراض خود نسبت به نتایج بررسی صلاحیت ها را اعلام و هم اکنون نیز منتظر جواب هستم تا پس از بررسی نهایی شورای نگهبان نتایح احراز یا عدم احراز مشخص شود.
امام جمعه مراغه ادامه داد: معتقد هستم اعضای محترم شورای نگهبان افرادی عادل،با تقوا هستند ولی تمام کارشکنی ها و گزارشات غلط از استان بوده است
آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه این اعضا هیچ وقت به دنبال ضایع کردن حق کسی نیستند افزود: امروز همانند گذشته خود را سرباز رهبری می دانم و در تمامی کسوت های خدمت گذاری حاضر به ارایه خدمت برای انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب هستم و نتیجه احراز یا عدم احراز صلاحیتم تاثیری بر این احساس تکلیفم نخواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به سالروز امضای حکم تحریم تنباکو افزود: امضای این حکم و تبعیت مردم ایران از آن نشان از نفوذ آموزه های اسلامی و جامعه روحانیت داشته و نمود دیگر این نفوذ نیز در زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) برای همگان مشخص تر شد.
امام جمعه مراغه خاطر نشان کرد: اگر این نفوذ در بین جامعه تاثیر نداشت بدون شک امام خمینی (ره) نیز نمی توانستند نهضت انقلاب اسلامی را به سرمنزل برسانند.
آیت الله پورمحمدی یاد آور شد: اما راحل در نهضت انقلاب اسلامی توانستند با تاثیری که در بین جامعه داشتند مردم را در ارتباط با آرمان های اسلامی و ظلم رژیم پهلوی آگاه کنند که منجر به حمایت آگاهانه مردم از این نهضت و در نهایت موجب پیروزی انقلاب اسلامی شود.
وی خاطر نشان کرد: امروز نیز جامعه روحانی موظف هستند تاثیر گذاری خود را با توجه به آموزه های اسلامی، آرمان های امام راحل و هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب در جامعه بیشتر کرده تا موجب نشر و کسترش اسلام را بیش از گذشته شوند.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه