نماز جمعه

افراد متعهد و متخصص برای انتخابات مجلس نامزد شوند.

⬅️نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفتند: متاسفانه برخی‌ها خودشان را در حالی شایسته می‌دانند که یک خانواده را هم نمی‌توانند اداره کنند؛ بر همین اساس افراد متعهد و متخصصی که به واقع شایستگی لازم را دارند باید برای انتخابات مجلس دوازدهم نامزد شوند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزودند: معمولا در افکار عمومی دولت مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما اصل کار مجلس شورای اسلامی است و به همین دلیل نیز شرکت کردن در انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح، مشکلات را کاهش می‌دهد.

⬅️امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه دولت مجری برنامه‌ها و بودجه مصوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، اضافه کردند: برخی‌ها خیال نکنند که با رای ندادن مشکلات رفع می‌شود.

🔷برخی‌ها خیال نکنند که با رای ندادن مشکلات رفع می‌شود.

⬅️ امام جمعه مراغه اضافه کردند: دشمنان نیز به صندوق‌های رای کشورمان چشم دوخته‌اند و می‌خواهند مشارکت کم باشد؛ به همین دلیل نیز ملت ایران اسلامی باید عکس خواسته آنان عمل کرده و به صورت گسترده در انتخابات مشارکت کنند.

🔷نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها ۲ وظیفه دارند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲ وظیفه عمده شامل قانونگذاری و نظارت را بر عهده دارند، ادامه دادند: اگرچه پیگیری برخی از مشکلات مردم منطقه در سطح کلان نیز مورد نیاز است و نمایندگان وظیفه دیگری ندارند.

⬅️عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: گاهی از آن دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در سایر امور دخالت دارند نیز انتقاد کرده‌ام که مصداق آن موضع‌گیری اخیر تعدادی از نمایندگان در برابر یک بخشنامه به حق معاون سیاسی وزیر کشور است.

⬅️ایشان ادامه دادند: متاسفانه نمایندگان چندین بار وزیر کشور را به خاطر این بخشنامه به مجلس کشاندند و حتی در انتصاب معاون سیاسی جدید برای وزیر کشور نیز دخالت می‌کنند.

🔷نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند.

⬅️امام جمعه مراغه این را هم بیان کرد که رهبری به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرده بودند که در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند اما برخی از نمایندگان بی‌توجهی کردند.

⬅️ایشان تصریح کردند: انتقادهایی از نمایندگان مجلس فعلی داریم اما دلیل نمی‌شود که در صحنه حضور پیدا نکنیم و از قضا برای رفع مشکلات باید به صورت گسترده در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی همچنین از آحاد مردم خواستند تا خویشاوندی و ارتباط دوستانه را فدای شایسته‌سالاری نکنند و به فرد متخصص، متعهد و دلسوز نسبت به مردم و کشور رای دهند.

⬅️به گفته ایشان طیف‌های مختلف سیاسی باید در انتخابات حضور پیدا کنند تا انتخابات پرشورتر از گذشته برگزار شود زیرا مشارکت بالا، ضریب امنیتی کشور را هم ارتقا می‌دهد.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان همچنین راجع به نقش سیدحسن نصرالله در جبهه مقاومت و جنگ ۳۳ روزه و همچنین شیخ طوسی از مشهورترین محدثان و فقهای شیعه نیز مطالب ارزنده بیان کردند.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه