هزینه برای زیارت اربعین سرمایه دنیا و آخرت است.

🔷هزینه برای زیارت اربعین سرمایه دنیا و آخرت است.

⬅️امام جمعه مراغه و نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از فقها معتقدند که زیارت کربلا به مانند حج در طول زندگی حداقل یکبار برای هر مسلمانی واجب است، بیان کردند: زیارت امام حسین(ع) به ویژه زیارت اربعین به عنوان سرمایه دنیا و آخرت بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه کردن در این مسیر توصیه شده است.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی در همایش مردمی اربعین حسینی که در تالار عبدالقادر مراغی برگزار شد، افزودند: در طول تاریخ برخی‌ها با وجود خطرهای بسیار به زیارت اربعین رفته‌اند تا جایی که در برخی از موارد به قیمت قطع دست خودشان به زیارت امام حسین (ع) شتافته‌اند.

⬅️ایشان با تاکید بر اینکه زیارت اربعین تنها در مورد شهادت امام حسین (ع) توصیه شده است، اضافه کردند: اربعین شهادت حتی در مورد امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه اطهار نیز توصیه نشده است.

⬅️ایشان با بیان اینکه در طول تاریخ شیعیان مخفیانه برای امام حسین (ع) عزاداری کرده‌اند، بیان کردند: عزاداری‌ها تا به امروز به برکت همین روضه‌های خانگی زنده مانده و یکی از مسایلی که باید احیا شود، برگزاری همین روضه‌ها در خانه‌هاست.

⬅️امام جمعه مراغه همچنین به میزبانی مردم عراق از زائران اربعین اشاره کردند و افزودند: حتی مردم فقیر هم از محل پس‌انداز یکساله خودشان برای زائران هزینه می‌کنند و اهمیت زیارت اربعین را به خوبی درک کرده‌اند.

⬅️آیت‌الله پورمحمدی این را هم بیان کرد که موکب ۱۴۰۰ شهید مراغه در طول یکماه گذشته کارهای بسیار ارزشمندی برای برپایی شایسته این موکب در کربلا انجام داده است، اضافه کردند: خدمت به زائران اربعین همگام با مردم عراق نه تنها ثواب دنیا و آخرت را در پی دارد بلکه وحدت مسلمانان را به ارمغان می‌آورد.

 

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه