داعش نتیجه وهابیت است.

 نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، فرارسیدن سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در حدود ۱۰۱ سال قبل با فتوای مفتیان وهابی را یادآوری کرد و افزود: گروه تروریستی داعش نتیجه وهابیت و اظهارات غلط مفتیان وهابی است.

آیت‌الله پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: تخریب قبور ائمه بقیع در زمان مرجعیت مرحوم آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی و مرحوم آیت‌الله العظمی عبدالکریم حائری یزدی (۱۲۳۹ – ۱۳۱۵ ش) اتفاق افتاد و در کشورمان عزای عمومی اعلام کرد و دروس حوزه به نشانه اعتراض برای مدتی تعطیل شد.

امام جمعه مراغه اظهار کرد: قبور چهار امام بزرگوار شامل امام حسن بن علی علیه‌السلام (شهادت ۵۰ق)، امام سجاد علیه‌السلام (شهادت ۹۵ق)، امام باقر علیه‌السلام (شهادت ۱۱۴ق) و امام صادق علیه‌السلام (شهادت ۱۴۸ق) در این مکان مقدس قرار دارد و وهابی‌ها پس از تخریب آن، هدایای گران‌قیمت اهدایی را هم غارت کردند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حتی قبر عثمان را هم تخریب کردند و تنها قبر مطهر پیامبر اکرم (ص) دست نخورده باقی ماند که البته اموال آن را هم با خودشان بردند.

وی وهابیت را تخمی خواند که آن را ابن‌تَیْمِیّه حَرّانی (۶۶۱-۷۲۸ق) و «محمد بن عبدالوهاب» کاشتند و افزود: داعشی‌ها، سپاه صحابه، جیش‌الظلم با همان سخنان غلط «ابن‌تَیْمِیّه» و «عبدالوهاب» به وجود آمده‌اند.

آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: آنان در همین اواخر حرم عسکریین را هم تخریب کردند اما به کوری چشم دشمنان حرم عسکریین امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در سامرا به مراتب زیباتر و گسترده‌تر از گذشته بازسازی شده و روز به روز تکمیل‌تر می‌شود.

امام جمعه مراغه همچنین به فرمایشات اخیر رهبری در خصوص ضرورت تنبیه اسراییل هم اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی فداییانی در کشورهای مختلف دارد که می‌توانند اسراییل را تنبیه کنند و اگر هم رهبری صلاح بدانند، ایران به صورت مستقیم رژیم غاصب و جعلی را تنبیه خواهد کرد.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه