کینه و کدورت را کنار بگذارید.

 نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه ییان کرد: حال که ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشتید، یکدیگر را حلال کنید و کینه و کدورت را کنار بگذارید.

آیت‌الله پورمحمدی در خطبه‌ دوم نماز عید سعید فطر مراغه افزود: صفا، صمیمیت، محبت و همدلی لازمه پیشرفت منطقه است و قرآن هم بشریت را امت واحده معرفی می‌کند.

وی همچنین خطاب به «سیدفرید موسوی»، نماینده منتخب مراغه و عجب‌شیر در مجلس دوازدهم که در جمع نمازگزاران حضور داشت، بیان کرد: پیش از این نیز از زحمات نماینده مجلس یازدهم قدردانی کرده‌ام و قدردانی از هر مسئولی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی اضافه کرد: همه مسئولان باید دست در دست هم دهند و با یکپارچگی، کارها را پیش ببرند چراکه مردم هم انتظار دارند تا مشکلات رفع شود وگرنه اختلاف سلیقه‌ها در جامعه طبیعی است.

وی ابراز امیدواری کرد که نماینده منتخب مراغه و عجب‌شیر با بررسی مشکلات منطقه، کارها را از اکنون اولویت‌بندی کند تا پس از شروع به کار مجلس دوازدهم در خردادماه، با آمادگی وارد کار شود و در کنار وظایف قانونی به امورات منطقه هم رسیدگی کند.

آیت‌الله پورمحمدی در خطبه اول نماز عید فطر این شهرستان نیز حدیثی از امیرالمؤمنین علی(ع) در مورد عید فطر با مضمون «إِنَّمَا هُوَ عِیدٌ لِمَنْ قَبِلَ اللَّهُ صِیامَهُ وَ شَکرَ قِیامَهُ وَ کلُّ یوْمٍ لَا یعْصَی اللَّهُ فِیهِ فَهُوَ یوْمُ عِیدٍ» خواند با این مفهوم که این عید(فطر)، فقط عید کسی است که خدا روزه‌اش را پذیرفته و نمازش را ستوده است و هر روز که خدا نافرمانی نشود، همان روز عید است».

وی افزود: مرحوم شیخ محمدحسن نجفی، معروف به «صاحب جواهر» می‌فرمایند: روز جمعه عید بزرگتر از عید فطر و قربان است اما چون هر هفته تکرار می‌شود، قدر آن را نمی‌داینم.

طراح و توسعه دهنده:

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه
وحید مروتی

آیت الله محمدتقی پورمحمدی

مراکز تحت اشراف

دفتر ارتباطات و روابط عمومی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه